מזרח ומערב ספרדומזרחים וכוזרואשכנזים

15.10.2010 (12:00)
15/10/2010
מזרח ומערב ספרדומזרחים וכוזרואשכנזים
 
הציונות האשכנזית שהיא יבוא של תורת הקולוניאליזם הארופי במלבוש יהודי הגשמת חלומותיהם של גדולי האנטישמים לארופה נקיה מכוזרואשכנזים
ע'י שליחתם לאוריינט לשמש כצלבנים החדשים שיגשימו עבור ארופה את מה שהצלבנים ניכשלו בו כשלון חרוץ.
השימוש הדמגוגי להסוואת מצב היסטורי נתון תוך הגחכה של מושגים ומתן פרשנות הפוכה ומטעה כדי שלא להתמודד עם העיקר.

לכן מן הראוי לציין שהשימוש במושג  ''מיזרחי'' בהקשר הפוליטי הנתון אין לו את המשמעות הגאוגרפית גרידא אלא משמעות פוליטית היסטורית
בהקשר של יהודים שחיים באזור הידוע כמזרח התיכון כמו גם שהשימוש במושג ''ספרדים'' אין כוונתו ליהודים בעלי דרכון ספרדי אלא ליהודים
שבמידה רבה מיוחסים ליהודים שחיו בספרד עד לגרוש של 1492 ומרביתם אף שימרו את השפה הספרדית ואורח החיים שהיה נהוג בספרד.
לכאורה שני קולקטיבים ציבוריים שונים אלו דוברי ערבית ואלו דוברי ספרדית אך בעלי מכנה משותף היסטורי עתיק המאחד אותם מאז ימי אברהם
אבינו ועד לחורבן בית שני שבו ניפרדה הדרך באופן זמני עד לאיחוד המחודש בעטיה של הציונות האשכנזית שכפתה עלינו מצב חדש הר כגיגית.
מנגד הציבור המוכר כאשכנזים ובכינויים המתוקן והנכון יותר היסטורית  ''כוזרואשכנזים'' והמייחסים עצמם שייכות לאותו עם מדומיין לו הם קוראים
''העם היהודי'' אך אליה וקוץ בה כי העובדה שהם מייחסים לעצמם שייכות ומהות יהודית במשמעות של ההמשכיות ההיסטורית ליהודי בית שני
ולדורות של חיים יהודיים במזרח התיכון ניתקלת בבעיתיות של חוסר עובדות היסטוריות מספקות בדבר קיומו של קשר זה .

המידע הראשוני הרלוונטי בדבר קיומן של קהילות ''יהודיות'' משמעותיות בארופה המזרחית רוסיה רומניה הונגריה ופולין ארבע ארצות בהן התרכזו
כ 80 אחוז מ ''יהודי'' העולם ראשיתו בסביבות המאה ה 12 בו זמנית לתקופת נפילתה של הממלכה הכוזרית שייהדה את עצמה ולאחר נפילת
הממלכה מרבית אנשיה נדדו צפונה ומערבה לאותן ארבע ארצות רוסיה רומניה הונגריה ופולין והקימו בהן קהילות ענק שייחסו לעצמן זהות
יהודית סובוטניקית ואוסטיודית .

בכל המימצאים העובדתיים ההיסטוריים אין עדות לנסיבות קיומה או לקיומה של הגירה משמעותית או סמי משמעותית היכולה לתת משקל מסוים
לטענה שקהילות ''יהודיות'' אלו מיוחסות לאיזו שהיא הגליה של יהודי בית שני מה גם שהמפגש הפיזי בין אותם ''יהודי'' ארצות הכפור עם יהודי
המזה'ת הספרדומזרחים היה מלווה בעויינות הדדית וחוסר סובלנות שלא ניתן להסבירו על רקע הנתק ההיסטורי והגאוגרפי המיוחס .

יוצא מכך שכאשר מדובר במאבק המזרחי ניזכור תמיד שמדובר במאבק לאומי בין שני עמים שונים עם האמת היהודי ועם הזיוף הכוזרואשכנזי.
כל מאבק המגדיר עצמו כמאבק חברתי כלכלי או שיוויוני הוא למעשה זריית חול בעיניים מאבק חסר כל סיכוי המגובה ע'י אלו שכל מטרתם
הנצחת המצב הקיים והעמקת הפערים בין יוצאי ''המערב'' הארופי לבין שוכני המערות .
RSS Feed 
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש

חיפוש